Jakie formy może przyjmować nerwica?

Jak dowodzą badania, niemal co drugi człowiek chociaż raz w życiu odczuł objawy nerwicy, a co piąty zmaga się z nią każdego dnia. Te alarmujące dane pokazują, że konieczne jest zwiększanie wiedzy o tej chorobie i podejmowanie walki z nią. Jakie formy może przybierać nerwica?

Najczęstsze formy nerwicy

Nerwica może przybierać różne formy.

Najważniejsze z nich to:

• nerwica neurasteniczna – objawy to nadpobudliwość, niekontrolowane emocje, kłopoty z pamięcią, trudności w zasypianiu,
  • nerwica histeryczna – objawy to pogarszający się stan zdrowia związany ze stanami emocjonalnymi, a nie z prawdziwą chorobą,
  • nerwica lękowa – objawem jest wzmożony lęk, napięcie, stałe poczucie zagrożenia i niepewności; emocje ujawniają się w postaci objawów ze strony ciała,
  • nerwica natręctw, tzw. zaburzenia obsesyjno-kompulsywne, trudne do opanowania zachowania, które wynikają z wewnętrznego przymusu,
  • nerwica pourazowa, której doświadczają osoby po traumatycznych przeżyciach, związana jest z uszkodzeniem układu nerwowego,
  • nerwica wegetatywna, która jest skutkiem przewlekłego stresu.

Jak przebiega leczenie nerwicy?

Jak więc widać nerwica może mieć różne podłoże. W walce z nią potrzebne są więc różne metody i podejście dopasowane do indywidualnej sytuacji. Chodzi nie tylko o złagodzenie objawów, ale o dotarcie do przyczyn. Kluczowe znaczenie ma także uświadomienie pacjenta w zakresie mechanizmów, które prowadzą do negatywnych emocji, napadów paniki, czy wręcz schorzeń całego ciała.

Jeśli więc zmagasz się z nerwicą, która wpływa na jakość Twojego życia, zachęcamy Cię do sprawdzenia mojej oferty leczenia nerwicy w Zawierciu. Jako psychoteraupetka pomogą Ci poznać Twoją psychikę i sposób jej działania. Razem opracujemy także skuteczne metody walki o spokojniejszą, pozytywną przyszłość.